1402-02-07 00:05
352
0
84678
در وصیت نامه شهید تأکید شد:

حضور فعال در همه عرصه‌های نبرد با دشمن

شهید «حسین عباسی» به حضور در همه عرصه‌های نبرد در برابر دشمن تأکید کرد و گفته اگر جنگ هم تمام شود در دانشگاه عقب ماندگی‌های ظاهری درسی را جبران کنم.

گلستان ما، مصیب عباسی- عضو هئیت علمی دانشگاه گلستان؛ ۶ اردیبهشت ۱۳۶۶ یادآور تشیع جنازه شهید والا مقام و راست قامت جاوید حسین عباسی عزیز است، در چنین روزی ایران در تشیع وسوک شهدایی دیگر بود وعطر شهادت روح عاشقان شهید وشهادت را معطر می‌ساخت.
ارادت واحترام مردم گرگان خاص شاهکوه وقرن آباد به مقام شهید حسین با مرام ووقار در آن روز تاثر بر‌انگیز در تاریخ دفاع مقدس به نیکی ثبت شده است.
از آن روز تا کنون ۳۶ سال گذشت اما رنگ وبوی شهید وشهادت وتشیع شهدا همچنان باقی است. گاه شهیدان تازه تفحص شده وگاه شهدای مدافع حرم وگاه شهدای مدافع امنیت ومرزبانی وسلامت وگاه شهدای ترور بر دوش ملت فهیم وانقلابی وهوشمند ایران تشیع می‌گردد.
وصیت نامه‌های شهدا میراث مانا وگرانب‌های دفاع مقدس است وخوانش هریک از وصیت نامه‌ها حس بیدار‌ی ور‌ها شدگی واز جاکندگی را در روح وروان پیروان شهدا ویاوران مکتب امام ورهبری ایجاد می‌کند. بی‌جهت نیست که حضرت امام خمینی به خواندن وصیت نامه شهدا توصیه می‌کنند. براستی وصیت نامه شهید عزیز ما حسین دوست داشتنی منشور زیست دوره جوانی در محیط دانشگاهی واجتماعی است.
در نگاه شهید عزیز
جنگیدن در تمام جبهه‌ها بر حفظ اسلام ونظام وانقلاب یک توصیه مهم قرآنی است.
شهید در وصیت نامه خود نگرش فوق را به شرح زیر تشریح می‌کند.
« برداران وخواهران عزیز: این حقیر به خاطر فرار از درس وبا هدف‌های کور دیگری به جبهه نیامدم، بلکه بخاطر اطاعت از فرمان خداوند کریم وادای تکلیف شرعی به جبهه آمده‌ام وبدانید که اینجانب در صورت عدم توفیق شهادت، در دانشگاه آنقدر تلاش خواهم کرد که این عقب ماندگی‌های ظاهری درسی را جبران کنم ودر اثبات ادعای زرنگی وهوشیاری بچه مسلمانان کوشا خواهم بود... »
تامل در مرقومه شهید در شرایط امروز چه تکلیفی را برای ما تعریف می‌کند؟ از منظر شهدا صف اول نشینان در نظام حکمرانی چه وظیفه سنگینی را بر دوش دارند؟
در نگرش شهید، پیروان ودوستداران شهدا وامام شهدا وحامیان ولایت فقیه در کسوت جوانی ودوران دانشجویی ونیز پذیرش مناصب اجرایی در حوزه‌های مختلف حکمرانی وظایف خطیر در دفاع از نظام وانقلاب اسلامی دارند. لغزش مسئولان به لحاظ فکری ورفتاری وناتوانی در اداره کشور در تمامی عرصه‌ها زمینه دور ساختن وصایای شهدا از ساحت کشور داری وانقلابی‌گری است.
شهدا با وصایای حکیمانه خود ساخت ایران قوی وپیشرفته را بر عهده جوانان ودانشجویان مؤمن، انقلابی ومتخصص ومتعهد نهاده‌اند.
دیدگاه شهید عزیز ما معطوف به این است که باید در تمامی عرصه‌های جنگ حضور به موقع داشت وبا دانش وروش اثر بخش علیه دشمنان ذهنی وعینی وارد شد. جنگ نرم وسخت، جنگ شناختی وترکیبی امروز در امتداد جنگ سخت دیروز رقم خورد ودفاع همچنان باقی است. شهید با وفای ما نکات بسیا دقیق ومهمی را بیان می‌دارد که برای غلبه بر دشمنان امروزی به آن‌ها نیازمندیم.
۱- تابع امام خمینی وحامی ولایت فقیه بودن
۲- داشتن مطالعه وخوب درس خواندن وجبران عقب ماندگ‌های علمی
۳- تأکید بر حفظ حجاب وبر این واژه از خواهران سه بار می‌خواهد که آن را حفظ کنید
۴- حسن احترام به والدین
۵- حضور در مسجد ارتباط با خدای متعال
۶- داشتن دوستان خوب با دو شاخص زیر
الف -‌ایمان به خدا وانقلاب واسلام ولایت فقیه
ب - متقی، خالص وصادق باشد
در جنگ فرهنگی به موارد فوق نیاز داریم واموزش نصایح شهدا به اهل خانه، کودکان وجوانان واقشار ملت بر عهده صاحبان امر ودوستداران شهدا ست.
انشاءالله که یاد شهدا را در یادواره‌ها خلاصه نکنیم ونام شهدا را بر پوستر سیاسیون حک نسازیم وشهره شهید را برای کسب شهرت وفرصت وموقعیت خرج نکنیم زیرا این رفتار‌ها موجب پیروزی در جنگ شناختی وفرهنگی نخواهد شد.
شهید عزیز ما به نیکی واز سر علم واخلاص وصداقت این وصیت را دو ماه قبل از شهادت نوشت ودر اختیار ما نهاد ووصیت همه شهدا همانند شهید حسین عباسی است کلهم نور واحد. انشاءالله که با ائمه اطهار محشور گردند.
انتهای پیام/۴۲۰۲

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.